Frågor och svar om Ekonomi

Hittar du inte det du söker tveka inte att kontakta oss på 08-13 12 10 eller e-post: flinks@flinks.se

Hur öppnar mitt företag konto hos er?

Läs mer om hur ni blir kontokund hos Flinks här.

Bli kund - kontoansökan

Var hittar jag en kontoansökan?

Här hittar du en direktlänk till kontoansökan. Fyll i och skriv under. Du kan lämna in i butiken, faxa, skicka in med post, eller så kan skanna och mejla till flinks@flinks.se

Kontoansökan

Måste jag skicka in kontoansökan?

Ja, vi behöver firmatecknares namnteckning. Du kan faxa, skicka per post eller scanna och mejla in din ansökan.

Vad är en limit (kreditutrymme)? 

Det är det belopp inklusive moms som ni har behov av och som vi bedömer att det finns utrymme att lämna. Bedömningen görs efter en sedvanlig kreditupplysning. Exempel: Vid en limit på 10 000 kr faktureras ett köp för 6 000 kr (inkl moms) Då återstår 4 000 kr (inkl moms) att handla för till dess att fakturan på 6 000 kr är betald. 

Hur höjer jag min limit? 

Kontakta oss på ekonomiavdelningen 08-13 12 10 

Kan jag bestämma vilka som får handla på mitt konto? 

Den som är kontoansvarig på det företag som har konto bestämmer vilka som får handla. Om endast vissa anställda ska få handla kan vi erbjuda den tjänsten. Kontakta oss på ekonomiavdelningen så hjälper vi dig. 

Hur lägger jag till anställda som får handla på företagets konto? 

Kontakta oss på ekonomiavdelningen. 

Kan jag begränsa sortimentet som mina anställda får handla? 

Ja, vi kan spärra vissa sortiment eller produkter på kontot. 

Hur får jag inloggning till E-handeln (Web-konto)?

För att kunna få inloggning till Flinks E-handel och kunna beställa varor, se priser, lagersaldon, kontohistorik m.m. måste ditt företag vara kontokund hos Flinks. Är ert företag inte kund måste en kontoansökan skickas in.

Om ditt företag redan är kontokund hos Flinks så fyller du ansökan om inloggning. Efter någon dag skickar vi dina inloggningsuppgifter till din mejl.

Vill du handla på en gång, så måste du ringa till oss efter att du fyllt i meddelanderutan, så hjälper vi dig. Tänk på att inloggningen är personlig. Är ni flera på företaget som vill ha inloggning måste var och en ha egen inloggning.

Ansökan om inloggning 

Säljer ni presentkort?  

Ja. Kontakta gärna oss på ekonomiavdelningen så ordnar vi det. 08-13 12 10. 

Kan jag använda kontanter och kort i butikerna?  

Förutom att vi kan fakturera våra kunder tar vi även emot kontanter och kort. Vi tar: Mastercard, VISA och American Express.  

När kommer årsbonusen? 

Årsbonusen kommer i februari året efter det år man handlat förutsatt att man når upp till nedre årliga bonusgräns som är 15 000 kr exkl. moms för kreditkonto och 11 000 kr exkl. moms för kontantkonto.  

Hur får jag min årsbonus? 

För kreditkonto kommer bonusen som en kreditfaktura att dra av mot andra fakturor. För kontantbonuskonto kommer bonusen i form av en kontantbonuscheck som används som betalning i butikerna. 

Jag har fått en kreditfaktura, hur gör jag? 

Har du fått en kreditfaktura från Flinks, t.ex. efter en retur eller er årsbonus, drar du av kreditfakturans belopp när du betalar en annan faktura (debetfaktura). 

Jag har fått en påminnelse men saknar fakturan? 

Skicka ett mejl där du anger vilken faktura det gäller till flinks@flinks.se om du behöver en kopia av fakturan. 

Erbjuder ni e-faktura? 

Du kan få dina fakturor på mejl som PDF-fil. Vid större fakturavolymer kan vi erbjuda EDI-faktura. Kontakta oss på ekonomiavdelningen för ytterligare information 08-13 12 10.